April 9, 2021

Matsentralen får ekstra donasjoner gjennom Old El Pasos nye mobilspill

Mobilspillet Taco Chef fra Old El Paso lar tacoelskende nordmenn donere tex mex-produkter til Matsentralen, som omfordeler overskuddsmat fra matbransjen til ideelle organisasjoner som hjelper vanskeligstilte.

Matsentralen får ekstra donasjoner gjennom Old El Pasos nye mobilspill

I lanseringen av mobilspillet Taco Chef, har Old El Paso inngått et kampanjesamarbeid med Matsentralen Norge. For å kickstarte kampanjen donerer Old El Paso 1 000 produkter til matsentralene, og gjennom det familievennlige AR-spillet kan forbrukere selv bidra til å donere ytterligere 5 000 produkter til Matsentralens arbeid.

– Pandemien har gjort at matbehovet i Norge øker, og vi klarer ikke dekke dette behovet slik det er i dag. Derfor er det hyggelig å si ja takk til slike samarbeid en gang iblant, og på den måten få litt ekstravarer, sier Cristiano Aubert, styreleder i Matsentralen Norge og daglig leder i Matsentralen Oslo.

Old El Paso lanserte nylig Tortilla Pockets, et av produktene som doneres til Matsentralen. Foto: Old El Paso

Et sikkerhetsnett i matbransjen

Matsentralen fungerer som et sikkerhetsnett for matbransjen gjennom å ta imot overskuddsvarer, altså varer som ikke selges i ordinære kanaler, fra matbransjen og dele disse ut til ideelle organisasjoner som tilbyr mathjelp. Donasjonen i forbindelse med kampanjen inkluderer ordinære varer, og er derfor et unntak fra regelen.

– Det er et hyggelig bidrag. Matsentralen har allerede et godt samarbeid med Haugen-Gruppen, som leverer overskuddsvarer fra sine merkevarer til oss, blant annet fra Old El Paso. I forbindelse med lanseringen av det nye spillet, mottar vi nå i en kort periode ekstra varer fra Old El Paso, som i prinsippet kunne ha blitt solgt i ordinære kanaler, sier Aubert.

Gjennom spillet kan tacoglade folk bidra til å øke antallet varer som doneres, gjennom å gi bort poengene sine til Matsentralen istedenfor å ta ut gaven selv.

Samarbeid på en ny måte

Old El Paso er glade for å sette i gang lanseringen av Taco Chef med et donasjonssamarbeid.

– Samarbeidet viser at merkevarene i General Mills er opptatt av å gi tilbake. Vi er glade for at vi gjennom aktiviteten kan engasjere forbrukerne våre med en interaktiv og morsom opplevelse, samtidig som at vi åpner for at de kan donere produkter til de mer sårbare i samfunnet vårt, sier Sebastien Girard, nordisk salgssjef i Old El Paso.

Kampanjen med Matsentralen i Taco Chef varer fra 8. mars til 31. mai 2021.

Nyheter

Tusen takk! Du er nå påmeldt.
Oi, det skjedde en feil ved innsending. Prøv på nytt.